7 Aug - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jessica Kooi - WaarBenJij.nu 7 Aug - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jessica Kooi - WaarBenJij.nu

7 Aug

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Augustus 2016 | Australië, Noosa Heads

De kids waren al vroeg wakker. Na het ontbijt is de boot klaargemaakt voor de vistrip waar Lisa om gevraagd had. Na de bevoorrrading drinks cake and tintams zijn we vertrokken. Lisa heeft ons naar de sluis gestuurd, waarna Nige de riviermonding opvoer. Eerst de Crab poots te water gelaten en daarna is Lisa naar de visplaats gevaren.
De vangst was beparkt tot enkele Broms die te klein waren om te houden.(25 cm) en Lisa ving haar eigen krab met een Hengel! Beest was met zn klauw in de draad verward.Later nog een krab uit de 4 vallen gehaald ( aas = blikje kattenvoerwaar gaten in gehakt worden).
Lisa heeft terug gevaren en ik t laatste stukje zonder docking.
Boot is 12 jaar oud een van ton's eerste aankopen, met op de moter een supper laag aantal km, de boot heeft alleen van de zon geleden.)
Na het vastbinden van de krabs gingen ze levend de kookpot in en kleurden beide rood/oranje. Lisa heeft lekker gesmikkeld van haar eigen gevangen krab.
Het was de Sundaz Lamb Roast, Nige's specialiteit, hij was zelf verrast hoe weinig ervan overbleef, het was een perfect meal met pumpkin pastinaak potatoe en de ingewreven Lamb stick.